دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 تير 1398 - 09:31

حدادعادل:  تقوای رهبری مثال‌زدنی است

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: یک جنبه مهم شخصیت مقام معظم رهبری، تقوا و زهد مثال زدنی ایشان است.
کد خبر : 404844
photo_2019-07-15_22-27-04.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، غلامعلی حداد عادل در جمع دانش‌پژوهان طرح ولایت ۹۸ که در مشهد مقدس در حال برگزاری است، در رابطه با شخصیت علمی و اخلاقی مقام معظم رهبری گفت: یک جنبه مهم شخصیت مقام معظم رهبری، تقوا و زهد مثال زدنی ایشان است. انصاف ایشان در برخورد با مخالفان و حتی دشمنان جنبه‌ بسیار مهم دیگری از شخصیت ایشان است. "منیت" و به اصطلاح امام خمینی (ره) "من شیطانی" در وجود رهبری به زنجیر کشیده شده است.


رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی افزود: یک بار من با مجله‌ای مصاحبه کرده بودم و درمورد شبهاتی که راجع به آقا بود پاسخ داده بودم. مجله را به حضرت آقا نشان دادم. بعد از دو سه هفته که مجددا ایشان را دیدم، از ایشان راجع به این که مصاحبه را خوانده‌اند یا نه، سوال کردم و ایشان فرمودند: مطالبی که راجع به خودم باشد را نمی‌خوانم.


وی بیان کرد: مقام معظم رهبری یک متفکر و معاصر جهان خودش است. یعنی درک خیلی خوبی از جهان معاصر خود دارد. به این معنا که معنی علم در دوره خود و اهمیت کار علمی برای اسلام و انقلاب و کشور را می فهمد.


حدادعادل با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری یک متفکر است، تصریح کرد: من اوایل انقلاب فکر می‌کردم کسی جایگزین شهید مطهری نخواهد شد اما بعدها دیدم که مقام معظم رهبری خلأ شهید مطهری را پر کرده‌اند و حتی بسیار فراتر از شهید مطهری هستند.


انتهای پیام/4115/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته